Certifikace EN 17460
EN 17460:2022 železniční aplikace – Lepení na železničních vozidlech a jejich částech byla vydána v českém jazyce jako ČSN EN 17460:2023 s platností od května 2023. Norma nahrazuje předchozí německou normu DIN 6701.
Dle bezpečnostních nároků jsou lepené spoje řazeny do tří tříd lepených spojů. Každá z tříd klade jisté nároky na provoz lepení.
Klasifikace lepených spojů
Třída | Popis | Definice požadavků na bezpečnost |
---|---|---|
A1 | Lepené spoje kolejových vozidel a dílů kolejových vozidel s vysokým požadavkem na bezpečnost | Požadavek na vysokou bezpečnost Porušení lepeného spoje způsobí vznik následných událostí s poraněním osob nebo k poruše celkové funkčnosti. |
A2 | Lepené spoje kolejových vozidel a dílů kolejových vozidel se středním požadavkem na bezpečnost | Požadavek na středně vysokou bezpečnost Porušení lepeného spoje může způsobit vznik následných událostí s poraněním osob nebo k narušení celkové funkčnosti. |
A3 | Lepené spoje kolejových vozidel a dílů kolejových vozidel s nízkým požadavkem na bezpečnost | Požadavek na nízkou bezpečnost Porušení lepeného spoje nezpůsobí přímé narušení celkové funkčnosti. Vznik následných událostí s poraněním osob není pravděpodobný. |
Z | Lepené spoje kolejových vozidel a dílů kolejových vozidel bez požadavku na bezpečnost | Bez požadavku na bezpečnost Porušení lepeného spoje nezpůsobí za běžných provozních podmínek narušení celkové funkčnosti ani poranění osob (vede např. pouze ke ztrátě komfortu). |
On-line registr certifikovaných firem
SVV Praha, s.r.o. Centrum Lepení Brno jako schválený člen pracovní skupiny lepení ECARV má právo zapisovat do on-line registru.
Kontakt
V případě jakýkoliv dotazů k certifikaci dle normy EN 17460 je Vám k dispozici kontaktní osoba:
Ing. Vítězslav Frank, Ph.D.
Tel.: +420 702 012 664
E-mail: frank@svv.cz